Vad är sökmotoroptimering?
Här hittar du konkreta tips om sökmotoroptimering som kan vara av [...]
Web 7 är en byrå som inte bara arbetar med Google Ads. Vi arbetar ofta med att öka all form av trafik från sökmotorerna. Att se till att våra kunder syns på ett bra sätt både när det gäller Google ads och organsikt är ofta ett vinnande koncept som leder till god avkastning. Detta är något som vi säkerställer genom att löpande arbeta med SEO (Sökmotoroptimering)
Googles annonsnätverk når flera miljoner människor varje dag och det är en kostnadseffektiv marknadsplats förutsatt att man sätter upp Google Ads kampanjerna på ”rätt sätt”.
Med hjälp av Google Ads får ni ut ert budskap till rätt kundgrupp oavsett om det är en lokal, rikstäckande eller global marknad ni är ute efter. Det är inte konstigt att flera hundra tusentals företagare redan idag använder sig av denna typen av marknadsföring med goda resultat.
Ni som kund kan verkligen skjuta prickskytte mot er målgrupp genom att ex: specificera vart geografiskt era annonser skall synas, för vilken åldersgrupp, vilket kön och vilka tider på dygnet eller dagar i veckan. Och ni betalar enbart när en potentiell kund klickar på er annons. Google Ads är dessutom så mycket mer än det som ofta kallas för traditionella ”sök annonser” som är de text annonser som dyker upp överst på Google när man gör en sökning. Via Google ads hanterar du även bl.a: Google remarketing, Display annonsering, Google Shopping och Youtube annonsering m.m.
Viktigt är dock att annonserna sätts upp av en person som har erfarenhet och kunskaper i just Google Ads. Vi träffar en del kunder som säger att dom har provat denna typ av annonsering, men det har inte funkat för dom. De har helt enkelt inte fått en positiv avkastning på sin investering. Då har man ofta satt upp annonserna på ett felaktigt sätt.
Vi håller den kunskapsnivå som ni som kund skall kunna förvänta er av oss.
Även här tar vi hänsyn till den unika kundens förutsättningar. Det är viktigt för både kund och oss som Google Ads byrå att vi följer och mäter rätt KPIer.
Därför är det viktigt att tidigt i samarbetet säkerställa att vi arbetar mot gemensamt uppsatta mål. Gemensamt med dig som kund kan vi följa detta i främst Google Ads och Google Analytics. Vi kommer givetvis kunna hjälpa dig som kund att ta fram just den datan du efterfrågar i löpande rapportering. Allt för att arbetet med Google Ads skall erhålla bästa möjliga avkastning.
Det vanligaste är att vi förser dig som kund med en rapport en gång i månaden. Denna rapport följs vanligtvis upp av ett möte med dedikerad Google Ads konsult.
Här hittar du konkreta tips om sökmotoroptimering som kan vara av [...]
Sveriges största uthyrare av husbilar, Daylight husbilar, valde [...]
Vi har koll på er webbplats och att allt fungerar som det ska. Du [...]