Om oss
Företaget grundades 2015
Web 7 är erfaren och effektiv webbyrå som hjälpt hundratals företag i en mängd olika branscher med sökmotoroptimering, webbdesign, WordPress, IT-Konsultation och relaterade tjänster.
Vi är experter på att utveckla webbplatser, webbshoppar, intranät och portaler som hjälper våra kunder nå framgång. Vi skapar effektiv webb som lockar besökare som stärker din närvaro på internet oavsett om det handlar om att öka försäljningen, förändra varumärkets position eller bygga relationer med dina kunder.
Vi är ett konsultföretag som utvecklar hela din webbverksamhet från idé till lanserad webbplats. Vi tar ett komplett grepp om hela projektet från kravspecifikation och behovsanalys till formgivning, gränssnittsutveckling och systemutveckling. Vårt fokus är hela tiden kundens affärsnytta och användarens upplevelse i centrum.
Vi på Webbyrån Web 7
Vi har lång erfarenhet av webbutveckling, och har djup kunskap om effektiv kommunikation på webben. Det vi är bäst på är trafikdrivande webbplatser, mobilsajter och responsiv design, sociala medier samt publiceringsverktyget WordPress. Samtidigt som vi levererar design och teknik delar vi med oss av våra kunskaper och erfarenheter. Vi är designers, webbstrateger, webbutvecklare, projektledare, sökmotorexperter och har också många andra kompetenser. Allt vi levererar ska vara användbart, tillgängligt för alla, och att effekterna ska vara tydligt mätbara.
Vi gillar att arbeta snabbt och effektivt och tycker det är viktigt att arbetet flyter på och fungerar som det ska, både för oss själva och våra kunder. Vår process är uppbyggd kring förarbete och idéer, produktion och drift, uppföljning och optimering. Sammantaget gillar vi och våra kunder leverans på utsatt tid med kostnadseffektivt och hög kvalitet på utsatt tid samt rak kommunikation.
Vår arbetsprocess
Vi har en egen arbetsprocess där du som kund följer arbetet hela vägen fram till lansering och även efter detta. Vi erbjuder kundanpassade service och supportavtal för att kvalitetssäkra alla produktioner vi levererar.
Innan vi bygger en ny hemsida vill vi veta mer om företaget och branschen. Vi genomför därför utvalda analyser och kommer även med förslag och idéer kring digitala strategier och marknadsföring generellt. Vi har lång erfarenhet från arbete inom de flesta branscherna även både internationellt och nationellt.
Sökmotoroptimering och digital marknadsföring
Vad är meningen med att lägga ner tid och arbete på en hemsida om man inte syns på nätet? Vi på Web 7 hjälper dig att lägga upp strategier och utföra dessa för att nå ut till rätt målgrupp för ditt företag.
Att synas på Internet
Det är inte endast via sökmotorer som era kunder hittar er. Det kan också finnas ett stor värde att synas på rätt ställe. Vi på Web 7 kan hjälpa er att hitta rätt digital kommunikationsstrategi som kan innefatta annonser, sociala medier, kampanjer m.m. Behovet är unikt för varje mål, men vi vet hur ni lyckas!
Sökmotoroptimering (SEO)
SEO handlar kort och gott om att optimera sin hemsida så att den syns så högt upp som möjligt bland sökmotorer, och på så sätt driva organisk trafik till hemsidan. Eftersom över 95% av svenskarna söker via Google så handlar det till största delen att optimera hemsidan efter Googles algoritm som uppdateras löpande.
SEO är inget kortsiktigt arbete, utan det är en ständig process som sker under en längre tid. Man brukar säga att det tar mellan 6 månader till ett år innan man kan se riktiga resultat på sin SEO.
Det finns en hel del olika faktorer som spelar roll för att lyckas med sin SEO, några av dessa är användarvänlighet, sökord, hastighet på sidan, bildoptimering. Vissa väger tyngre än andra men i nuläget så verkar det som att användarvänligheten är bland det viktigaste, och där ingår att sidan laddas snabbt och att det inte finns en massa störande eller missledande element.
När man börjar arbeta med SEO bör man ställa sig frågorna, vem ska hitta oss och hur ska de hitta oss? Vad söker de på? Man ska försöka tänka som sin målgrupp. Därför är det även viktigt att ens hemsida är relevant för sin målgrupp och ständigt uppdateras med relevant innehåll.
Om du är nyfiken och vill veta mer om hur du kan arbeta med SEO så får du gärna ta kontakt med oss på Web 7 så hjälper vi dig och förklarar hur ditt företag kan lyckas med SEO!
Digital marknadsföring/Sökmotormarknadsföring (SEM)
SEM som står för Search Engine Marketing handlar om att man betalar för att synas bland sökmotorer på specifika sökord. Det man betalar för är hur många som klickar på din annons. Dessa annonser dyker i regel upp bland sökresultaten hos sökmotorer men det finns även möjlighet att synas på relevanta hemsidor i form av en displayannons eller till exempel på YouTube (som ägs av Google).
Den mest populära kanalen att marknadsföra sig på när det kommer till SEM är Google Ads, följt av Microsoft Adverstising och Yahoo Search Ads.
Innan man börjar arbeta med SEM är det viktigt, precis som i SEO att man tar reda på sin målgrupp och vad dessa söker på, för om en annons visas för fel personer så får man inte ut något av det.
Det är också viktigt att planera en budget man vill spendera på annonser, ju högre budget desto fler personer visas annonsen för.
Det blir allt vanligare för alla typer av företag att marknadsföra sig på sökmotorer för att driva trafik till deras hemsidor och i sin tur öka konverteringsgraden.